söndag 13 april 2008

återkomsten

Vi spelade i tunan igår. Jag skulle vilja använda ordet succé. 170 betalande var det. Jag kände mig ganska gammal, tror att de flesta var födda runt fotbolls-vm (borde det inte heta fotboll-vm? det heter ju fotboll-förbundet) i Italien. Jag minns när vi spelade på samma scen för några år sedan och det stod sex pers och tittade på, några spelade i det andra bandet. Den gången hastade vi igenom hela setet för att kunna dra och dricka öl i park, det var i början av april och vi fick elda sexpackskartonger för att hålla värmen. Igår drack vi också öl, och Törley. Missade taxin till stan för att jag hjälpte till att larma. Gick med mackan istället, det var trevligt men blött. Stod utanför Sylvia och drack lite Törley medans vi funderade på att dra till Hyttan istället - sket i det och ställde upp för laget. Fick höra att en sjuttonåring tyckte att jag var lite snygg, blev först lite smickrad men sen kände jag mig bara ännu mer som en gammal gubbe. Dissade efterfesten och drog till barndomshemmet i taxi. Jag tror att vi börjar bli till åren mina vänner.

Nu blir det back to reality.

Inga kommentarer: