torsdag 22 januari 2009

Kärlek till musik (?) pt 4

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag har hört moderater uttala sig på detta sätt förut och det är precis lika obegripligt varje gång. Det enda som händer är att man får fler bevis för sin tes att moderater inte har någon koll alls. Att jag ser människor med andra politiska preferenser än mina egna och kanske tycker att de har fula kläder är helt ok med mig, det handlar om tycke och smak i de flesta fallen men detta är ju bara ... fel. Vad är det du gillar Fredrik? Efter vad jag förstod är det Ebba Gröns version av den gamla proggklassikern vår statsminister skrålar med i när han festar. Efter vad man har sett av honom tidigare har jag svårt att tänka mig att själva musiken faller honom i smaken. Detta lämnar oss till texten, som rimligtvis inte heller borde falla vår statsminister på läppen. Egentligen är det lite synd att det inte finns några riktiga kapitalistrockband, det skulle vara riktigt roligt med en hel scen där allt handlade om hur förträffligt det var att äga. Eller finns detta, har jag missat något stort?
Jag tror att jag har fått fram min poäng ganska tydligt vid det här laget. Motsvarigheten borde således var att jag blev citerad när jag klämde ur mig att "en fest utan Pluton Svea är ingen fest. Eller ordföranden i Föräldraföreningen mot narkotika skakar inte sina lurviga om han inte får höra "Legalize it".

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nähä du, Draken! Inga kapitalistrockband? Hört talas om KISS?

Sedan är väl Staten & kapitalet mer riktad mot sossarna va? Om jag har förstått det hela rätt.

enterthedragon sa...

kiss sjunger väl inte om att de älskar att äga, jag menar riktig aktierock!

ja, men nu var det väl inte riktigt det som var poängen. jag förstår vad du menar men det är ju inte direkt så att de menar att moderaternas politik skulle vara ett bättre alternativ. snarare tvärtom, de finns ju inte ens på skalan.

Anonym sa...

Au contraire, mon frère! Smaka på ett utdrag ur texten till Cadillac Dreams
"Yeah, I want money, money, that's all I need
I got Cadillac dreams, hey mister you can't take that from me
I want money, money, more than I need, I got Cadillac dreams waitin' on me"

Inte renodlad aktierock, men väl ägrock!

enterthedragon sa...

ok, jag ger dig den, ägrock!

EL-SD sa...

Dragon...i give you...förmögenhet:



Bostadsrätt x 6
Du har ingen bostadsrätt, men vad är det för jävla sätt, att inte äga en bostadsrätt?
Hyra en?
Nähehe
Byta till sig en?
Hahaha
Andra hand?
Hohoho
Köpa en?
Jajemen
Bostadsrätt x 6
Syna räntan under lupp, du vet aldrig när den går upp, men du får bo med din egen socialgrupp
Hyra en?
Nähehe
Byta till sig en?
Hahaha
Andra hand?
Hohoho
Köpa en?
Jajamensan

enterthedragon sa...

kudos, det här visar ju tyvärr hur obildad jag är - I stand corrected.