fredag 21 mars 2008

Guns n´ fucking roses

Var på firmafest igår. Skandalerna blev inte alls så många som jag hade föväntat mig. Höjdpunkten var nog när en tjej sa "vad gör du fyllo" till etableringschefen. Det var ju dessutom kul att se alla i sina privata kläder. Vi var ett gäng som satt ute i bygghallen ganska länge och bara snackade skit. Jag var helt sjukt trött men drack måttligt och klarade mig med hedern i behåll. När vi skulle dra ringdes det dit ett gäng taxibilar som skulle ta oss till slussen. Taxichauffören tyckte att vi var riktigt jobbiga efter ett tag och började fräsa svar på våra frågor och jag var rätt övertygad om att han skulle stanna och kasta ut oss. När vi kom till slussen stannade han vid en busshållplats så att vi skulle kunna betala. Då händer det! Vi lyssnade på Rockklassiker på radion och precis när vi betalar hör man den välbekanta gubbrösten i början av Civil war. Dojjan frågar helt sonika ifall vi får sitta kvar och lyssna på låten ifall vi pyntar lite extra. Det fick vi. Han fick alla pengar vi hade på oss, det var 240 spänn och resan kostade 238. Taxigubben verkade rätt nöjd med att få två kronor för att sitta och lyssna på Guns n´Roses med ett gäng fulla firmafestare. Vi satt och sjöng med och var allmänt peppade. Det är fan bland det konstigare jag har gjort på länge. Det är ju inte direkt en kort låt.

På debban var det gott om bekanta ansikten och riktigt kul för första gången på länge. Det var ju riktigt länge sedan man var kvar där tills ljust tändes. Sen blev det efterfest och hela kalaset slutade med att vi sov sex stycken i samma säng. På morgonen gick jag hem ganska tidigt, det var ju så trångt. Det var lite svårt att hitta hem.

Inga kommentarer: