måndag 23 februari 2009

Bloggtorkan strikes back

Mitt närvaro här har varit under all tänkbar kritik den senaste tiden. Fullt upp har jag haft det. Lat har jag varit också. Jag har funderat om man skulle köra någon slags live-bloggande någon gång - att man försöker skriva allt man tänker en hel dag, i något som skulle vara i närheten av realtid. Man hinner ju inte med så mycket annat om man bara sitter och skriver hela tiden, vilket gör att man inte får så mycket att nytt att skriva om under dagen. Det gäller alltså att man är fullpackad med intressanta tankar redan från början, och att man har en dag till övers. Man skulle förstås kunna bygga någon slags anordning som var som en låda (snarare bricka kanske) på magen och traska runt med mobilt bredband samtidigt som man höll sitt blogger-konto uppdaterat hela tiden. Eller kanske att man skulle ha en medhjälpare som vi telefonlänk satt och tog diktamen samtidigt som denne skulle kunna återge konversationer man hade väldigt exakt, eller kanske halva samtal iallafall. oj vad jag blajjar nu. borde nog äta och sova nu.

En grej till först: i lördags var jag och såg några band som i ärlighetens namn inte var så mycket att ha, något av dem. Det första bandet spelade någon slags punkrock som på det stora hela var ganska tråkig men ibland dök det upp ganska svängiga riff som iallafall gjorde det hela uthärdligt eller kanske till och med lite sevärt. Under näst sista låten sa jag till mina vänner att man måste ge bandet att de hade rattat in ena riktiga Hot snakes-ljud på gitarrerna. Sista låten var en Hot snakes-cover. Det var då det slog mig, det där som har slagit mig så många gånger förut, Hot snakes är bara tråkig rock - men det är världens bästa (nåja, making a point) tråkiga rock. Det borde bli så fel men det blir helt rätt. Jag ångrar fortfarande att jag inte åkte till Emmaboda när de spelade sin sista spelning där.

Roligare än så blir det inte idag. Inom en snar framtid blir det bot och bättring.

Inga kommentarer: