tisdag 12 maj 2009

Vilket beteende.

Jag vill bara slå ett litet slag för Tv-beteende. Det är ofta väldigt kul, ibland lite pinsamt, emellanåt puttrar det bara på men det är enligt min mening alltid förbannat underhållande. Dessutom är Ragnar Dahlberg programledare.

Jag funderade länge över hur de på något vis kan få detta att gå ihop (det tanke på den totala avsaknaden när det gäller reklam) och det lite överraskande svaret löd: det gör de inte. De använder (och när jag säger "de" menar jag den där Bring me the fucking riot-kocken tror jag) pengar från andra välbetalda reklamjobb till att producera detta. Nobelt.

Jag är inte heller sen med att tycka att denna produktion är bättre av det mesta som gjorts i svensk humorväg de senaste åren. Jag vet att detta är att sparka in öppna dörrar men jag såg Parlamentet i söndags och jag antar att den serien sänds fortfarande mest för att folk fascineras av hugg i magen-pinsam tv. Det gäller kanske de flesta av svenska komiker, jag har till exempel inte förstått vad som är grejen med Björn Gustafsson (den yngre alltså, den äldre har jag inga problem att se det roliga i).

Det blev lite smått osammanhängande det är men jag vill bara understryka att det här med humor är högst subjektivt. Detta är min sanning.

Nu ska jag fortsätta med ett par projekt innan jag åker och repar, ha en god dag.

Inga kommentarer: