tisdag 6 april 2010

Mera jobbskoj

Ibland känner jag mig tvungen att roa mig på jobbet, i söndags var en sådan dag. Jag frågade i princip alla (anställda alltså) om de helst skulle vara Mats Alm eller Thomas Quick. En majoritet av de svarande angav Thomas Quick i det här fallet. Några tyckte att de hellre skulle vara Mats Alm, någon för att denne var imponerad av hans enorma fantasi. En av de tillfrågade bli lite smått förnärmad och gick därifrån.

En stund skulle sjuttonåringen som var där och lärde sig jobbet kontra med en liknande klurighet. "Skulle du helst ha HIV eller AIDS? klämde han ur sig."
Jag funderade en stund och kom fram till att det var bland det dummaste jag hört, förklarade dock ganska snällt varför det var en helt sjukt dum fråga. Han förstod mig, och kanske till och med lärde sig något på kuppen. Sen pratade han om att "klippa en mohawk på snorren", då blev jag trött och gick därifrån.

Inga kommentarer: