måndag 12 april 2010

Truthing



Jag tror att jag har för många facebookvänner. Fast jag kanske gillar att mötas av ett visst mått idioti i min news feed. Det livar upp.

Det här med att rasister hävdar att de är de enda som VÅGAR säga sanningen, i någon slags kejsarens nya kläder-anda, tycker jag är spännande. Och kanske framför allt helt åt skogen.

Det är också ganska spännande att en del människor blir så provocerade av folk som inte äter kött. Jag blir till exempel inte ett dugg provocerad av folk som inte röker.

Dagens tredje sanning är att människor som använder uttrycket bajspackare för homosexuella i de flesta fall har en tveksam sexualsyn, eller är karaktärer i en bok av Leif GW Persson.

1 kommentar:

Linda sa...

Haha! Jag kände likadant häromdagen och genomförde en storstädning på facebook. 170 vänner fattigare känner jag mig som en nyare, renare människa! Rekommenderas varmt.