fredag 8 augusti 2008

Dexter

Det här kommer lite då och då. Snart ska då bli oftare. Jag sitter på jobbet - det är mest det jag gör nu, det och att ligga hemma på soffan och kolla på serier.

Jag började med att titta på de två säsonger av Dexter som finns. På det hela taget måste jag kalla detta en förtjusande serie. Spännande och komiskt med en kvick dialog och ett brett persongalleri. Jag ska inte sticka under stol med att det fanns ett gäng nästintill löjeväckande passager och det kändes inte alltid hundra procent trovärdigt, jag blev till exempel helt sjukt irriterad på att hela grejen med att den där svarta polisen med mustash och rakat huvud (hette han Stokes (eller Stoker?) eller blandar jag ihop med någon i CSI??) som förföljer Dexter dygnet runt i andra säsongen. Det här med trovärdigt förresten, vi pratar ju om en serie om en kriminaltekniker som extraknäcker som seriemördare - inte helt omöjligt men det det lägger ribban på en viss höjd redan från början.

Just nu tittar jag på Studio 60 on the sunset strip, är på avsnitt 15 av 22 och sjukt bra är det.

Inga kommentarer: