fredag 22 augusti 2008

Advokatens advokat

Jag har tänkt på en sak ganska länge. När en advokat står misstänkt för ett brott så kommer han alltid (okej, oftast) till föhandlingarna med sin advokat. Känns inte det lite onödigt? Han är ju en själv. Skulle kunna spara in massor med onödiga omkostnader där. Det är ju inte som att en rörmokare ringer en annan rörmokare när rören sprungit läck hemma. Det är vad som pågår i min skalle om dagarna.

Annars kan jag rekommendera Studio 60 on the Sunset strip. Jag betade av hela serien på en helg (jobbhelg dessutom), det gick ju inte att slita sig. Jag tyckte dock att det var allra bäst i början när det mest handlade om tv-skapande och smart dialog. Det var i och för sig nästan lika bra senare i serien när det handlade om kärleksrelationer och smart dialog. Den här serien måste ändå innebära att Matthew Perry är den enda i Friends-ensemblen som har gjort något lyckat efter den seriens nedläggning. Courtney Coxs medverkan i Scream kanske får komma på plats två. Jag är förövrigt ganska glad över att de bara gjorde en enda säsong, lämna publiken hungrig som jag brukar säga.

Snart ska jag ta tag i West wing men jag tänkte att det skulle få bli lite mer höst först.

Inga kommentarer: