onsdag 1 oktober 2008

Den här tyskan.













Det här bilden får representera en diskussion vi hade på jobbet. Alla vi frågade (övervägande heterosexuella män) trodde att hon var lite snyggare än hon var i verkligheten, Christine Schürrer aka tyskan alltså. Det var den uppfattningen man fick när man bara såg henne med blurrat ansikte. Rent statistiskt alltså, de deltagande i min lilla undersökning var dessutom inte så förskräckligt många.

Jag tycker att det är fruktansvärt intressant på flera sätt med denna tyska kvinna. Jag förstår inte hur de kan avgöra att hon inte är psykiskt störd när hon vägrar svara på frågor. Allt annat talar uppenbarligen för att allt inte skulle stå rätt till där. Nu sitter jag visserligen bara och tycker utifrån vad jag läst i tidningar och nyss sett på Efterlyst. En liten hobbyexpert är vad jag är. Att jag tycker att det är fasligt intressant var vad jag ville få fram. Så mycket frågor och så lite svar. Vems var hårtussen? Vems var den andra hårtussen? Varför skulle hon titta på runstenar? Vem åker till Arboga för att titta på fornlämningar över huvud taget?
Nä nu får jag allt ta och krypa till kojs, ska upp och vara duktig om några timmar.

Inga kommentarer: