onsdag 1 oktober 2008

Blogg-blogg

Jag har börjat läsa random folks bloggar, och gilla det dessutom, ibland hittar man guldkorn. Något som har slagit mig är att det är fördelaktigt med korta inlägg, allra helst om man hittar någon som har skrivit ett tag och man vill läsa ifatt lite, det är svårt att orka annars. Leif GW Persson skrev helt sjukt långa inlägg under sin tvåveckorskarriär, men det tyckte jag inte gjorde någonting; nörd.

Jag funderar på att bli lite seriös med den här grejen. Hittills har jag bara hafsat ur mig oigenomtänkta grejer och inte avslöjat adressen för mer än ett par stycken. Jag har trivts ganska bra med att själv gå tillbaka och titta vad jag har skrivit vid olika tillfällen. Kanske är bäst att behålla det på den nivån.

Angående längd på olika inlägg (om vi nu ponerar att jag skulle vara lite mer seriös med den här grejen) så skulle jag vilja lägga upp hela grejen som en Shellac-skiva - ibland är det långt och monotont till förbannelse och ibland fyrar man av ärtiga stänkare. Ibland fattar man ingenting. En skön avvägning helt enkelt. Bilder ska jag iallafall börja lägga in fler av, det lättar upp. Se mitt pingisinlägg till exempel, en föredömlig blandning av text och intetsägande bild - det är framtiden.

Bara en liten parentes: jag har helt glömt hur man använder semikolon, i det här inlägget förekommer ett litet experiment. Ska förkovra mig på området ikväll.

Inga kommentarer: