fredag 17 oktober 2008

Mac und macka

På datorfronten intet nytt. Jo okej - litet nytt - det skickas papper.

Var lite sugen på att uppgradera och lyxa till det men jag väntar nog lite med det. Jag verkar vara en av få som tycker att de nya macbookarna ser helt ok ut. Fredo (åsiktsmaskinen) tyckte att den såg ut som "min jävla Acer" och min pappa (som oftast är nästintill överdrivet positiv till apple-relaterade saker) använde begreppet överdesignad. Till de som har visat sig positiva (inte odelat men ändå peppade) hör Pesa, Dega och jag. Jag är alltid positiv.

Blev just erbjuden 40 spänn för min frukostmacka. Jag kontrade med att försöka höja till 50, dojjan var ju trots allt väldigt hungrig. Sen började jag tänka på moral och sådant. Han ville inte gå upp till 50 och jag kände att jag inte ville backa i det läget. Sen började jag tänka på moral igen. Jag har väl egentligen inga skrupler när det gäller att sälja en macka på det viset. Till det priset. Det var ju inte direkt så att jag begärde en avsugning av en hemlös för min ostsmörgås. Hade han inte börjat tjafsa om pengar hade jag nog delat med mig av min macka.

Inga kommentarer: