måndag 20 april 2009

Kläder

Jag började skriva ett jättelångt inlägg om hur jag var på sleeze-spelning ena dagen och på metal-spelning dagen efter men jag hade inget flow. Nu ligger det larvigt långa inlägget i "utkast"-mappen och kommer aldrig få se dagens ljus. Det jag ville ha sagt var att det kändes som att jag var den enda som hade konstiga kläder på sleeze-spelningen när det i själva verket var alla andra som hade klätt ut sig till medlemmar i Hanoi rocks. På metalspelningen såg jag två tischor som fick mig att studsa till lite.
1) "No fat chicks" - ryggtryck på en luvtröja. Det är bara så plumpt, humorlöst och bara rakt igenom fel att jag blir lite illamående och jag hittar verkligen inga förmildrande omständigheter. Eller har jag kanske missat någon jätterolig referens eller underliggande mening?
2) En snubbe glider runt med en mintgrön t-shirt med ett tryck som säger: "Find it, fuck it, forget it". Jag har i princip precis samma sak att säga i detta fall som i fall nummer ett.
Sen är det ju inte så läckert med For vikings only-kläder heller, mer om det en annan gång.

För att avsluta med något helt kläd-orelaterat vill jag bara gratulera mina vänner (både i och utanför bloggsfären) Sunkan och Emilia som igår blev stolta föräldrar till en liten flicka.

Inga kommentarer: