onsdag 1 april 2009

Skägget #4


Jag är tjock samt gillar metal och bikerkulturen-mustaschen alternativt Jag har en fäbless för USA och sjuttiotalet med sina vräkiga bilar-mustaschen. Otymplig ansiktsbehåring, otympliga namn. Jag har väl kanske redan spoilat allt redan i namnen på dessa mustascher. För något år sedan arbetade jag tillsammans med en kille med en liknande mustasch. Han hade inte nöjt sig med denna variant utan hans hängde vidare i två stroppar ca fem centimeter nedanför hakan. Jag kunde inte tillverka den varianten eftersom jag precis kommer ifrån runtmunnenmedelålderskrisskägget och det således är ganska kortklippt. Min arbetskamrat med denna valrossöverläppsprydnad lyssnade hur som helst på Pantera, Metallica (nya eller gamla skivor gjorde ingen som helst skillnad för honom, bara det var ´tallica) och bar på sin fritid oblygt skinnväst. Att han också låg med en tjej på arbetet som närmast kan beskrivas som objektivt otäck för även det min tes framåt. Ni fattar dealen, man har inga problem med att handla bandtischor på Blue fox helt enkelt.
Mitt exempel på skägg nummer fyra var Gösta Ekmans karaktär i Hasse&Tages Äppelkriget men hur mycket jag än googlade så kunde jag inte hitta någon bild. Se filmen.

1 kommentar:

Tereza sa...

Jag tycker din ring i nosen gör sitt till det hela också, men det är ju bara jag.