måndag 18 januari 2010

En tanke bara...

Jag kom att tänka på en grej bara. Jag illustrerar detta med ett par YouTubeklipp. Jag vet att detta är ett lätt sätt att göra sin blogg-grej trist men so be it i sådana fall.

Jo, jag lyssnade på the Van Pelt när jag satt på bussen på väg till jobbet:

(ledsen att klippet till låten jag ville illustrera det hela med bara innehöll en ganska ovidkommande bild, det hade ju varit roligare med något rörligt). Så tänkte jag på det här med sång som mest pratas och att det är ganska ballt. Sen tänkte jag att till exempel jag själv aldrig skulle komma undan med det där på engelska, mitt engelska uttal signalerar inte tillnärmelsevis så mycket pondus som behövs för att det jag låta ens hyfsat. Sen började jag fundera över om det fanns något band som sjöng på det här viset på svenska. Det var när det gick upp för mig vilket som var det enda svenska exemplet på denna företeelse jag kunde erinra mig som jag började fnissa på det där viset som gör att folk tittar konstigt på mig. Alltså det här:

Inga kommentarer: