onsdag 17 september 2008

Are you living the dream? Are you living the nightmare?

Ett.
I våras funderade vi över vem musikern som på fyllan hade hoppat från Västerbron kunde vara. Ena dagen var vi två och nästa var vi säkert fem-sex stycken. Efter lite spånande kände jag mig rätt säker på att det måste röra sig om någon av medlemmarna i Broder Daniel. Jag kunde ju inte haft mer rätt. Det hade i och för sig varit mer rätt ifall jag namngivit personen i fråga men jag var ändå rätt nöjd med min gissning, eller slutledningsförmåga om man så vill.

Två.
I somras stod vi och funderade över en Aftonbladet på jobbet. Vem kunde artisten som gripits misstänkt för narkotikabrott vara? Att han dessutom skrikit åt en gammal tant och en person i rullstol att de skulle resa sig gjorde det hela extra intressant. Mange Schmidt måste det vara, utbrast jag efter en stunds funderande, och visst var det så.

Tre.
Min orgie i självgodhet fortsätter. Vem kan artisten som misstänks ha misshandlat sin fru vara? Återigen var jag på jobbet och grubblade tillsammans med en av mina chefer. Vi hade ganska många förslag. Efter ett tag kom jag att tänka på I try-historien (som jag drog här om dagen, skriftligt här alltså) och senare när jag kontrollerat saken visade det sig att min hatrick i gissande med egentligen ganska onödiga kunskaper som grund var fullbordad.

Tänk om det fanns ett arbete som innebar att man gissade lite utifrån vad som står i kvällstidningarna, då skulle jag ha min karriär utstakad.

Jag håller mig kvar lite vid ämnet Papa Dee, eller Daniel Wahlgren som hans mamma kallar honom. Första intrycket man får av honom är ju att han är en skön kille, även om han har lyckats göra ett radioprogram som enbart spelar musik som jag avskyr. Det har tyvärr visat sig förr att även sköna killar kan ha en benägenhet att slå sina tjejer, en företéelse som antagligen är en vanligare bland osköna killar - vilket kan vara en av anledningarna till att de är just osköna killar. Sen tänker man efter lite. Karln är ju 42 år gammal. Hans fru är 20. Jag tycker att det är en smula i nederkant med kvinnor i tjugoårsåldern och Papa (eller Danne om ni så vill) är faktiskt 14 år äldre än vad jag är. Vad kan de möjligtvis ha gemensamt mer än att hon är fotomodell och att han gillar fotomodeller? Hon kanske har kass musiksmak och har haft hans affischer från tidningen Okej på väggen i sitt flickrum men mycket mer än så kan det rimligtvis inte vara. Här har vi fru Wahlgrens blogg med den passande titeln Living the dream: http://andreastockholm.blogg.se/.

- Tack för allt ditt fantastiska bloggande på sista tiden!
- I try, I try...

Inga kommentarer: