måndag 15 september 2008

Sportmåndag

Var och spelade lite pingis nyss. Kan inte komma på att jag har gjort det vid ett enda tillfälle sedan högstadiet, vilket börjar vara skrämmande avlägset nu när man börjar närma sig gubbålder. Hade mest tänkt titta på men det blev lite samma grej som när jag bara skulle hänga lite bredvid när de andra spelade fotboll i våras. Jag blev alltså hooked direkt och hade mina vanliga kläder på mig medans de andra hade seriösa sportutstyrslar. Det nya projektet är att skaffa ett par tennisshorts och ett racket (en racket?). En gång när jag var liten, jag kan ha varit i sjuårsåldern, snickrade morfar och jag ett (jag bestämmer mig för att ett är det riktiga) racket. Jag bör tillägga att min morfar är grym på att snickra, grym. I början var jag helt sjukt imponerad, det kändes som att mitt racket skulle bli det lättaste i hela staden. Det var det lättaste i hela staden tills vi satte på själva gummiytan, som jag för övrigt blev lite förvånad att man kunde köpa i sportaffären och klippa till själv. Sen blev det lite tyngre än de vanliga Stigaspadarna jag var van vid från dagis. I vilket fall som helst var jag helt sjukt stolt. Vill minnas att vi till och med dekorerade handtaget med en värmepenna. Nästa gång jag är i barndomshemmet måste jag reda reda på det här stordådet!
Förutom shorts och andra attiraljer ska jag även lägga mig till med lite mer sportjargong när jag sportar, säga saker som "bra retur" och "snygg serve", inget avancerat men det skall sägas med emfas.

Inga kommentarer: