måndag 15 februari 2010

Min korrespondens pt 1

Jag fick en kort och enkel fråga, svarade ganska långt:

Du har kommit helt rätt Jonas.

Hösten ´94 startades mitt första band, vi hade från början ganska många och sjukt larviga namn och spelade mest Dia psalma- och DLK-covers. De andra som var med var Rydå, Carla, Patryk och ibland Martin W (fräkniga killen som bodde i stockholm). Efter ett tag sparkade vi Patryk under ganska spektakulära former, vi låtsades att vi lade ner bandet och skrev ett brev som var starkt influerat av Ebba gröns avskedsbrev som vi bland annat satte upp på anslagstavlan utanför Ica Slagsta. Dagen efter startade vi upp bandet igen och var en trio innan vi tog med Ribbo och kallade oss Frost. När sen Rydå slutade bytte vi namn till DEFROSTED, spelade in den legendariska demon "the loaf saab experience", spelade live i en kyrka vid OBS parken, headlinade på Haaket med Svamptripp och deltog i Cult -97 innan vi slutligen lade ner efter att Ribbo hade hoppat av.

Oj, jag blev visst lite carried away här, nostalgi är farligt - och ett av mina favoritintressen.

Jag minns Matte, eller jag minns mest att ni brukade spela I am the walrus på skolgården och att han hade ett band som hette Riley (som folk brukade kalla mig på gymnasiet).

Inga kommentarer: