tisdag 9 februari 2010

Pettersson vs Butt


Jag har länge funderat över ifall det var Christer Pettersson som sköt Olof Palme. När jag tänker efter har jag funderat ganska mycket när det gäller Christer Pettersson över huvud taget. Mitt specialarbete under sista året av gymnasiet var en bejublad artikel med rubriken "Christer Pettersson - en medial häxjakt", enligt min lärare det bästa han läst som en elev hade skrivit. När jag läser den i nutid har jag lite svårt att dela hans entusiasm.

Nåja. Jag kommer antagligen få anledning att komma tillbaka till ämnet Christer Pettersson. Men så länge: för er som liksom jag har undrat ifall det var Chrille som en kall februaridag på åttiotalet avlivade en statsminister så har jag det slutgiltiga beviset här: Billy Butt säger att det antagligen är så!

Inga kommentarer: