söndag 2 augusti 2009

Luuk who's talking

Det var lördag igår och jag hade i slutspurten av min semester skaffat mig en ganska imponerande bakfylla. Jag, min bakfylla och mina vänner hamnade i Vinterviken. Jag köpte kaffe och bulle för 49:-. När jag balanserar runt kaffe och bulle på en bricka passerar jag en liten familj. Mannen i familjen tilltalar mig när jag är i höjd med dem. Han pratar högt och tydligt till mig men orden är även adresserade till hans kvinna. "Kolla han har en likadan Melt banana-t-shirt som du har" säger han med dubbla adressater. Jag känner genast igen honom som Martin Luuk - bror till Kristian, författare av böcker som Jag ska sluta träffa folk och börja umgås via kommunikéer och brandmansdelarna i Nilecity. "Åfan" svarade jag.

(Rubriken är lökig, jag vet - kunde bara inte hindra mig själv i tid.)

Inga kommentarer: