måndag 17 augusti 2009

Sjuk igen

Efter en ohyggligt trevlig helg blev jag ohyggligt sjuk. Det satte igång redan igår men då nöjde sig förkylningen med att ge mig ont i halsen och göra mig lite svag i mina knän. Somnade elva på kvällen, vaknade en timme senare i feberfrosa - sen var det lögn i helvete att somna om. Tittade på några avsnitt av Sopranos, nu har jag bara sista säsongen kvar. Gick till Konsum vid elva och inhandlade förnödenheter, trodde att jag skulle stryka med på kuppen. Glömde köpa både honung och halstabletter men köpte av någon outgrundlig anledning Aftonbladet, den var snabbt avklarad - lyckades uppbåda mest intresse för att någon snubbe hade slagit världsrekord när det gällde att springa 100 meter. Köpte den nog mest för att jag tycker att Ronnie Sandahl skriver bra krönikor. Den var ganska bra idag också men han hade fått en ny asful byline. Idag handlade den om att pris Carl Philip inte hade åstadkommit någonting mer i sitt 30-åriga liv än att formge svindyra silverbestick tillverkade i Eskilstuna.

Annars har jag påbörjat ett litet projekt och lyssnat på lite musik som jag hittat i mitt Itunes.

The dead weather är Alison från the Kills och Jack White (vill blanda ihop honom med Jack Black lite då och då) från the White stripes + några fler ohängda personer. Jack spelar trummor och sjunger och här stöter vi på det klassiska fenomenet att trummorna är lite högre mixade om trummisen är lite mer känd än resten av bandet. Skivan heter Horehound och är inte speciellt bra. Det glimrar till och blir bra rock lite här och där men oftast är det bara trist.

Sen var det dags för en samling som heter Ultimate Mancini och skulle innehålla det bästa Henry Mancini skapat. En väldigt bra kur mot förkylning men jag saknade en massa låtar.

Nu lyssnar jag på Jawbox och önskar att jag upptäckt dem på 90-talet istället.

Inga kommentarer: